Saturday, June 6, 2009

Kahwin Awal???


Semalam saya berpeluang mhadiri 2 jemputan kenduri kahwin di rumah shbt lama saya,satu di Kuau(Jelawat) dan satu lg di Kota Bharu.

Ikutkan hati,malas juga nak pergi.dahlah cuaca panas,jauh pulak tu.tapi,kerana harap meraikan shbat dlm menjaga perhubungan kami tambahan pula ramai juga shbt lain nak pergi,jadi saya pun pergi juga.

Tup-tup,sampai di rumah shbt kedua di Kota Bharu,apa lagi terus makanla..hehe tambah lagi ada sorang shbt yg ikut sekali ni suka makan..hehe..jgn marah ya Din..

tapi,yg nak cerita kat sini ialah selepas makan tu,pengantin lelaki ajak kami semua pula bergambar..wah,seronoknya..rasa saya pula yg kahwin(fikir saya)..hehe.

tapi,umur pun masih muda,perlu ke kahwin awal??hehe,saya percaya persoalan ini bermain-main dlm minda anak muda kebanyakannya..kalau berpeluang,ingin rasanya saya mencoretkan pandangan saya selama pengajian selepas berbincang dgn Tuan Guru sendiri dan ramai lg shbt2 pondok lain..

tapi,seronok juga kahwin awal ni kan??ia MEMATANGKAN fikiran kita di samping membina rasa tanggungjawab yg lebih kpd semua..

kepada shbt2 yg nak kahwin awal,tahniah awal saya ucapkan..kepada yg dah kahwin.moga rumah tangga yg dibina berkekalan selamanya hingga ke SYURGA..insyaAllah.

1 comment:

  1. semoga abdullah kawen awal!!!

    ana taw dah calon nta...
    nta ni pesal ltak nm ana...
    siapla...

    ReplyDelete