Friday, September 18, 2009

Selamat Hari Raya Semua..Maaf Atas Kedhaifan

Salam..
pertamanya suka saya memohon maaf terlebih dulu krn dah lama sangat blog ni x diupdate..saya mohon maaf kerana saya sibuk uruskan hal yg sgt besar berkaitan diri saya sendiri dan beberapa sahabat saya..insyaAllah satu masa nanti saya akan zahirkan pada semua apakah 'hal' tersebut..juga bila keadaan mengizinkan,saya akn cuba bykkan bg pengisian pd ruang maya ni..

kesempatan yg ada,saya mengucapkan selamat menyambut hari raya aidilfitri dan maaf zahir & batin..ramadhan yg bakal berlalu sekejap lagi patut dijadikan medan muhasabah buat kita adakah sebaiknya kita menyambut ramdhan tahun ni?30 hari ramadhan bersama kita,gembira tak agaknya ramdhan dgn layanan kita?

kadang2,kita boleh tertipu dgn amalan kita pada bulan mulia ni,dan saya sendiri cukup hairan melihatkan setengah dari kita yg bersungguh2 beribadat pd bulan ni,tapi selepas ramadhan??hampeh...bukan maksud saya ingin mengatakan x boleh digandakan amalan pd bulan ni,bahkan sgt digalakkan akan tetapi,cuba anda perhatikan perangai setengah dr kita,xpayah org lain la,kita sendiri,bagaimana???

sbg contoh,bacaan al-quran seronok dialunkan pd bulan ni,tapi selepas ramadhan quran diletak balik ats rak yg tersusun rapi atas almari..solat berjemaah cukup dijaga walaupun kdg2 maghrib xberjemaah krn sibuk melahap juadah berbuka puasa,tapi selepas ramdhan,kesannya??

2 contoh di atas cukup untuk kita buat kesimpulan bhwasanya kita tertipu sebenarnya..tertipu dgn diri sendiri..

No comments:

Post a Comment