Monday, August 16, 2010

Darwin salah? manusia itu rupanya dari kayu dan batu..

Salam Ramadhan buat semua..

dulu,saya cukup tertarik dan sering didendangkan dengan teori Darwin yang mngatakan manusia itu daripada Beruk..hatta dalam pengajian universiti pun,dicanangkan begitu..namun,ia hanya sekadar teori dari Darwin sahaja..

bila 1 ramadhan menjelang,hati saya tersentak dan masih terngiang kata-kata seorang hamba Allah pada saya sejurus menyampaikan kuliah Ramadhan di Sri Damansara sebelum ini..

kata sahabat itu " ustaz,ana nampak pelik la bila tiba bulan puasa ni,kerana waktu ustaz bagi kuliah mengajar kitab,yang datang hanya penuh bahagian dalam surau sahaja "

saya membalas " apa yang nta pelik syeikh"?

" ya la,dari mana datangnya orang ni,bila tiba bulan puasa setiap surau dan masjid penuh melimpah hingga ke luar,sampaikan pihak surau dan masjid kena pasang khemah lagi ".

mendengarkan begitu,kami sama-sama tergelak kecil..betul juga katanya,bisik hati kecil saya.

dia menyambung lagi " entah dari celah batu dan celah kayu mana manusia ni keluar ya ustaz ".

saya ketika itu,cuma terlopong...:)

anda setuju?

No comments:

Post a Comment