Thursday, January 7, 2010

Sekadar Omong


Duhai jiwa pejuang..

satu lontaran ringkas dari diriku..sekadar monolog diriku..

Demi Islam yang kucintai..berbaiahkan Allah dan Rasulullah sebagai pundi perjuangan, akanku ku teruskan dan ku pacu jalan perjuangan ini walaupun aku terpaksa korbankan masa, tenaga, wang ringgit hatta darah sekalipun sanggup ku titiskan semata-mata untukMU wahai Allah dan untukmu Wahai Rasulullah..

aku ingin sekali di mahsyar nanti engkau berseru " Wahai nabi-nabi dan rasul-rasul Allah sekalian, lihatlah umatku ini. Namanya Abdullah. Aku bangga terhadapnya kerana dia tetap teguh dengan sunnahku pada waktu mereka yang lain jijik dan benci pada sunnahku. Hari ini, dia bersama-sama aku, aku penjamin baginya ".

Dan sungguh, inilah impian hidupku..dan tidak rela sama sekali aku untuk melihat hancurnya harapanmu padaku.. SUNGGUH!!! saat berkecainya harapanmu padaku adalah saat yang sangat aku takuti dan geruni...

Allah..jauh disudut hati ini aku sering merintih ketakutan bersendirian..ingin sekali aku melihat wajah yang bercahaya itu tidak menangis dan sedih lagi di mahsyar sana kerana sudah banyak kali kesedihan, kedukaan dan keperitan menyelimuti susuk tubuh itu..

bahkan, aku ingin melihat engkau tersenyum wahai Rasulullah..tersenyum padaku..dan engkau mengangkat kedua-dua tanganmu untuk memelukku lantas ingin sekali aku memeluk manja dirimu itu..akan ku kucup tanganmu dan pipimu sepuas-puasku nanti..

Demi Allah, itu tekadku..rindunya aku padamu..
Tunggu kehadiranku wahai nabi Junjunganku...

No comments:

Post a Comment